Žádná služba, žádný systém a ani žádná společnost na světě nejsou výhodné pro úplně každého. Porozumět tomuto principu dává šanci potkávat ty správné klienty a pracovat v harmonii. 

Martinovo údiv

“Máte opravdu velké množství nadšených fanoušků, ale i pár zapřísáhlých odpůrců” řekl mi kamarád Martin, když jsme po grilování popíjeli skvělé portugalské víno. Ano, vím o tom a také vím proč. A jak jsem kamarádovi vysvětloval, uvědomil jsem si, že tento Blog jsem měl napsat už dávno. Možná to měl být úplně prvý Blog jaký jsem kdy napsal.

Komu je náš systém prospěšný

Systém naší práce je výhodný pro klienty, kteří projdou celou cestou, až ke svému domu. Klient, který na konci naší služby bydlí, je téměř vždy nadšený. Takový klient má radost, že nemusel platit projekt a mohl si tento upravit podle sebe. Bydlící klient obvykle ví, že jsme mu vyřídili lepší hypotéku a hodně svými programy pomohli ke snazší stavbě. Bydlící klienti Ekonomek si prohlédnou stavby svých sousedů a vědí, že mají nejlépe postavený dům. V takový moment zapomenou na drobné nedorazy, které nás na cestě k domu potkávaly a zůstávají s přetrvávajícím pocitem radosti a přátelství k lidem, kteří jim svojí prací dům přinesli.

Proto nemusíme stavět drahé ukázkové domy. Vždy stačí  o prohlídku jednoduše požádat některého z našich bydlících klientů. Proto k nám přichází téměř 70% nových klientů na doporučení a reklama je tak pro nás každý rok méně důležitá.

 

Komu prospěšný není

Ovšem jsou také klienti, kteří z mnoha různých důvodů, až na konec této cesty nedojdou. Důvody bývají různé. S velkým náskokem vedou rozchody. Na druhém místě pak přehodnocení života, vlastních možností, či priorit. Někdy přehodnocení priority jednoho partnera vede druhého k rozhodnutí o rozchodu. Průšvih je, když se něco takového děje v době dokončování projektu a stavebního povolení. A ještě hůře, když už je schválená hypotéka.

Opouštět proces přípravy a stavby je vždy velký průšvih. Asi tak podobně, jako když vyskakujete z jedoucího vlaku. V případě Ekonomek z rychlého vlaku.

Nepotkáte  bývalého klienta, který by nás nechal udělat celou práci, který došel až na práh svého domu a který by byl nespokojený. Můžete však potkat lidi, kteří vyskočili mezi zastávkami a nejsou výsledkem nadšeni.

Klíč k pochopení je v ceně projektu.  Klient, kterému postavíme dům, má celou přípravu zcela zdarma. Tedy včetně vlastního individuálního projektu. Pokud však někdo vyskočí,  pokud nestavíme dům a nečerpáme slevy z materiálů, pak slevu poskytnout nemůžeme. Takto vyskočený klient vytvoření svého projektu musí zaplatit.

Jsou lidé, kterým nutnost zaplatit projekt nepřijde divné. Obvykle jde o klienty s větší životní zkušeností, kteří mají k přerušení opravdu vážný důvod a jsou zvyklí v životě své účty platit. S tímto typem klientů končíme vztah korektně a obvykle jako přátelé.

Druhá skupina vyskakujících to je však jiná káva. To jsou velmi často lidé, kteří rádi berou a neradi platí své účty. Klienti, kteří vytvářejí své závazky bez velkého přemýšlení. A promiňte mi ten výraz, klienti tak nějak  obecně méně přemýšliví. Takový klient za projekt platí jen velmi nerad. “Pokud dáváte projekt svým klientům, můžete ho dát i nám.” Kolem této myšlenky se odehrává celá ta proměna nálady ze spokojeného na nespokojeného klienta.

 

V číslech

Minulý rok jsme v ES přivítali přes 800 klientů. Z těchto pak 105 klientů svoje rozhodnutí stavby později revidovalo. Pokud by polovina z těchto byla z výsledku a nutnosti zaplatit projekt nespokojena, je to 520 lidí za deset let. To už není v pravdě málo. Až mne to nutí přemýšlet jak upravit systém naší práce. Jak takové klienty poznat hned v počátku, kdy není na jejich zakázce žádný náklad ?

Je to dosti nespravedlivá nespokojenost myslím. Každá cesta za vlastním domem musí začít projektem. A každý projekt je nutné zaplatit. Těžko si představit, že přijdete za projektantem se slovy: “Víte, my se s Vendulou rozcházíme, tak jestli Vám to nevadí, my ten projekt platit nebudeme.” Přesto když musí vyskočivší stejný projekt zaplatit v ES, je protivný a nespokojený.

Přál bych si jen ty správné

Je mým ideálem a snem, že budou do ES přicházet jen ti, kterým jsme z podstaty své filozofie dobrým stavitelem. Vždy jsem usiloval o to, abychom přinášeli mimořádné podmínky pro naše klienty s našimi domy. Těmto svým klientům přinášíme úžasnou službu.

A je naše služba jen obyčejná a průměrná, pro ty, kteří vystupují v půli cesty.  Takový klient přijde o mnoho výhod a činí naši službu podobnou tomu, co nabízí běžný trh.

Ten kdo ví jistě, že dům chce. Ten kdo ví, že chce být se svým partnerem, ten kdo preferuje dobré domy a dobré materiály, ten bude v ES šťastný. A byl bych já šťastný, kdybych mohl potkával jen takové klienty. 🙂

červen 2017